a

b_280_0_16777215_00_images_stories_sa_studentima_pravnom_fakulteta.jpgБрој и природа поступака републичког Заштитника грађана не дају нам као држави простора да будемо задовољни. Систем у Србији, на жалост, по правилу не функционише, и грађанин по правилу излази из канцеларије органа јавне власти са осећајем неправде, чак и када је одлука садржински законита: начин на који се она доноси, недостатак транспарентности у раду, недостатак образложења, дужина трајања поступака, начин опхођења према грађанима изазива осећај неправде, рекао је републички заштитник грађана Саша Јанковић на предавању које је одржао на Правном факултету у Београду.

Представљајући рад и надлежности своје институције студентима мастер студија, Јанковић је рекао да наша држава нема квалитетне органе управе, зато што се у њима још увек запошљава по социјалној демагогији (што више запослених са минималном платом) без прозивања на одговорност, или по страначкој припадности. Како је навео, за четири ипо године рада ова институција је обавила 33582 контаката са грађанима, поднето преко девет хиљада формалних притужби на рад јавне управе, окончано је 7095 предмета, а институција је покренула 2676 поступака. Омбудсман је нагласио да су органи јавне управе у око 70 одсто извршили препоруке Заштитника грађана у року, што је отприлике и европски просек. То показује да органи власти ипак свесни значаја и неопходности ове институције.