a

За пријем код омбудсмана јавило се више од 80 грађана, а 30-оро њих данас је први пут разговарало лично са заштитником грађана Зораном Пашалићем. Највећи број притужби односи се на решавање социо-економских и имовинско-правних проблема, каже Пашалић и најављује да ће пракса личног пријема бити настављена и убудуће.

b_300_0_16777215_00_images_20170823pasalicgradjani.jpeg''Жива реч се много боље чује. Када чујете грађане са притужбом видите шта је кључно много боље него када о томе читате из докумената'', рекао је Пашалић. Заштитник грађана не може да реши све проблеме овога света, подсећа, али може, како каже, личним пријемом да види који проблеми највише муче грађане Србије. „Тако можемо да видимо не само то која је врста проблема најчешћа, већ и којим институцијама треба упутити апел, сугестију, критику, не би ли пропусти били исправљени'', рекао је Пашалић.

Он је навео да међу грађанима са којима је разговарао има и оних који долазе изван Београда, те да се дани омбудсмана морају организовати чешће и ван главног града Србије како би и ти људи добили прилику да буду саслушани, а да се при том не излажу трошковима.

Међутим, Пашалић упозорава да капацитети заштитника грађана нису такви да би могли да одговоре на све захтеве. У Заштитнику грађана ради 90 запослених, а Акционим планом је, подсећа омбудсман, предвиђено прилагођавање систематизације потребама Заштитника грађана.

Он је додао да систематизација предвиђа повећање броја људи, али и ангажовање неких екстерних институција које се баве конкретно вештачењима, јер запослени не могу знати сву стручну проблематику и питања.
Шефица пријемне канцеларије Заштитника грађана Драгана Грабовица каже да се пријемној канцеларији од јануара ове године до 21. августа јавило 4.220 људи путем телефона, непосредно или путем скајпа.
Према њеним речима, пријемна канцеларија ради сваког радног дана са грађанима од девет до 16 сати - четворо људи у Београду прима грађане и двоје људи преко скајпа комуницира из Прешева, Бујановца и Медвеђе са грађанима.

Додала је да се за директан пријем код заштитника грађана пријавила 81 особа, а сваки грађанин има на располагању 20 минута и предвиђено је да у току дана буде примљено 30 људи. Омбудсман ће сваког последњег петка у месецу примати грађане, а остављена је могућност да се, уколико се за тим укаже потреба, још неки дан одвоји за директан контакт са грађанима.

Извор: Танјуг