a

b_300_0_16777215_00_images_gradjani-prijepolja-.jpegУглавном жалећи се на имовинске проблеме и неефикасан рад судова, за десет година, Заштитнику грађана притужило се 125 житеља Пријепоља, којима је пре пет година омогућена и електронска комуникација са Заштитником грађана. Само на тај начин, овој институцији обратило се више од 100 грађана.

Желећи да је учини још доступнијом, заштитник грађана Зоран Пашалић покренуо је у Београду акцију „Отворених врата“ и личних сусрета са грађанима, а како би омогућио и онима који нису из Београда да са њим разговарају, акција „Отворених врата“ добила је свој наставак кроз „Дане омбудсмана“.

b_300_0_16777215_00_images_predsednik-opstine-prijepolja.jpeg„Схватио сам да многи грађани нису у могућности да дођу до заштитника грађана, најчешће због недостатка финансија и зато смо им ми, као тим, пошли у сусрет. Ове радне посете назвали смо „Дани омбудсмана“ у намери да обиђемо што више општина и институција преко којих грађани остварују своја различита права и како би смо се боље упознали са свим проблемима који их муче“, рекао је данас заштитник грађана Зоран Пашалић у Пријепољу.

Без обзира за на географски део Србије и менталитет становника који ту живе, најчешће се притужбе које долазе из Пријепоља односе на проблеме имовинско правне природе, као што је то случај у готово свим градовима Србије, рекао је Пашалић наводећи да су одмах иза притужбе на спорост судова, а треће по реду оне које се односе на недовољно добру управу. С обзиром на економску ситуацију у целој Србији, не изостају ни они проблеми који муче све наше грађане, а који се односе на незапосленост, права из радног односа и нерешена стамбена питања.

b_300_0_16777215_00_images_mediji-prijepolje.jpeg„Ја сам данас обавио разговоре са шест грађана, а сигуран сам да би их било више да су знали да ћу овде остати цео дан. Институција заштитника грађана и ја лично ћемо се потрудити да њихове проблеме решимо. Са становишта заштите људских права брзина у решевању по притужбама грађана је посебно битна и не можемо сматрати да је неки проблем успешно решен, ако то није урађено брзо и благовремено, поручио је Пашалић у Пријепољу.

b_300_0_16777215_00_images_nevladini-prijepolje-.jpegПашалић се током посете Пријепољу, сем са грађанима и представницима локалне власти, састао и са руководиоцима Центра за социјални рад и Дома здравља, представницима Полицијске управе, Бошњачког националног вијећа и организација цивилног сектора. Представници локалне самоуправе упознали су заштитника грађана са притужбама које стижу до њих и истакли да се оне мање више не разликују од притужби на нивоу државе. Такође су нагласили да немају никаквих притужби на верске, међунационалне или етничке односе у општини

Пре радне посете Пријепољу заштитник грађана обишао је, од свог именовања, још пет општина и градова у Србији у намери да широм отвори врата грађанима за проблеме из надлежности омбудсмана.