a

Предузеће Јасмил из Ариља прихватило је препоруку републичког Заштитника грађана и уклонило паное са неадекватном рекламом за интимно рубље за девојчице њиховог бренда Extreme Intimo. Заменица Заштитника грађана за права детета Тамара Лукшић-Орландић поздравља друштвено одговоран поступак произвођача рубља.

Заменица омбудсмана за права детета користи прилику да подсети све оглашиваче да огласна порука не сме да буде таква да може да изазове непристојну асоцијацију, нити да има потенцијал да лица млађа од 16 година доведе у везу са сексуалношћу. Закон о оглашавању забрањује и да се у поруци намењеној деци сугерише коришћење опасних ствари, какве су нпр. електрични уређаји у домаћинству. Није примерено ни стереотипно представљање, например,  девојчице као мале куварице, а дечака као мајстора, а да то није у вези предмета рекламирања.

При осмишљавању рекламних кампања за децу или у којима учествују деца морају се са посебном пажњом сагледати сви могући аспекти – правни, психолошки и педагошки, како рекламна порука не би имала штетне последице.

Истовремено, заменица републичког Заштитника грађана за права детета жели да подсети не само на обавезе оглашивача, већ и на значај родитељске бриге, која увек мора да буде руковођена најбољим интересима детета, при чему се ти интереси не морају увек подударати са економским.

Иако Уставом установљен да контролише законитост и правилност рада државних и других органа јавне власти, Заштитник грађана се у остваривању функције заштите права детета непосредно обраћа и упућује препоруке свима чији поступци могу бити од значаја за добробит најмлађих.