a

За пријем код омбудсмана јавило се више од 80 грађана, а 30-оро њих данас је први пут разговарало лично са заштитником грађана Зораном Пашалићем. Највећи број притужби односи се на решавање соци-економских и имовинско-правних проблема, каже Пашалић и најављује да ће пракса личног пријема бити настављена и убудуће.

Опширније...''Жива реч се много боље чује. Када чујете грађане са притужбом видите шта је кључно много боље него када о томе читате из докумената'', рекао је Пашалић. Заштитник грађана не може да реши све проблеме овога света, подсећа, али може, како каже, личним пријемом да види који проблеми највише муче грађане Србије. „Тако можемо да видимо не само то која је врста проблема најчешћа, већ и којим институцијама треба упутити апел, сугестију, критику, не би ли пропусти били исправљени'', рекао је Пашалић.

Он је навео да међу грађанима са којима је разговарао има и оних који долазе изван Београда, те да се дани омбудсмана морају организовати чешће и ван главног града Србије како би и ти људи добили прилику да буду саслушани, а да се при том не излажу трошковима.

Међутим, Пашалић упозорава да капацитети заштитника грађана нису такви да би могли да одговоре на све захтеве. У Заштитнику грађана ради 90 запослених, а Акционим планом је, подсећа омбудсман, предвиђено прилагођавање систематизације потребама Заштитника грађана.

Он је додао да систематизација предвиђа повећање броја људи, али и ангажовање неких екстерних институција које се баве конкретно вештачењима, јер запослени не могу знати сву стручну проблематику и питања.
Шефица пријемне канцеларије Заштитника грађана Драгана Грабовица каже да се пријемној канцеларији од јануара ове године до 21. августа јавило 4.220 људи путем телефона, непосредно или путем скајпа.
Према њеним речима, пријемна канцеларија ради сваког радног дана са грађанима од девет до 16 сати - четворо људи у Београду прима грађане и двоје људи преко скајпа комуницира из Прешева, Бујановца и Медвеђе са грађанима.

Додала је да се за директан пријем код заштитника грађана пријавила 81 особа, а сваки грађанин има на располагању 20 минута и предвиђено је да у току дана буде примљено 30 људи. Омбудсман ће сваког последњег петка у месецу примати грађане, а остављена је могућност да се, уколико се за тим укаже потреба, још неки дан одвоји за директан контакт са грађанима.

Извор: Танјуг

 

Опширније...Регулисање статусних питања избеглица и миграната, улога локалне самоуправе у њиховом прихвату, али и модели збрињавања малолетних миграната без пратње биле су основе теме разговора заштитника грађана Зорана Пашалића и директора Групе 484 Владимира Петронијевића.

Саговорници су се сагласили да је досадашњу успешну сарадњу могуће унапредити, посебно кроз учешће у заједничким активностима НПМ-а, изради законодавних иницијатива у области заштите права избеглица и миграната, као и доради постојећих законских решења.

С обзиром да је питање избеглица и миграција прекогранично, потребна је и прекогранична сарадња у његовом решавању, закључили су Пашалић и Петронијевић, што је доказала и успешна сарадња омбудсмана у региону.

Поступајући по препорукама Националног механизма за превенцију тортуре (НПМ) Заштитника грађана, Kaзнено-поправни завод у Сремској Митровици је повећао број радно ангажованих осуђених лица, решио је проблем влаге у Павиљону на Зеленгори и започео постављање аларма за позивање страже у посебним просторијама за посете блиских лица. Уређена је процедура издавања потврда притвореним лицима да су предали препоручено писмено. Здравствена служба је поступила по препоруци која се тиче прегледа осуђеног након примене мере принуде у складу са Истанбулским протоколом.

Поступајући по препорукама, Управа за извршење кривичних санкција је најавила расписивање тендера за набавку нових униформи за припаднике Службе за обезбеђење и предузела мере у циљу додатног радног ангажовања психолога. Такође, директор Управе је оформио радну групу за развој постојећих бихевиоралних програма рехабилитације и реинтеграције за осуђена лица и алата за процену ризика.

Ради праћења спровођења препорука из Извештаја о посети КПЗ Сремска Митровица из 2012. године, као и спровођења препорука из Извештаја о посети Европског комитета за спречавање мучења (CPT) Републици Србији 2015. године, НПМ је посетио Казнено-поправни завод у Сремској Митровици 10. и 11. маја 2017. године. О посети је сачињен Извештај са новим препорукама за отклањање уочених недостатака и унапређење стања.

Поводом терористичких напада у Берселони, заштитник грађана Зоран Пашалић упутио је амбасадару Краљевине Шпаније у Београду Њ.Е. Мигуелу Фуартесу Суарезу (Miguel Fuertes Suárez), шпанском омбудсману Франциску Фернандезу Маругану (Francisco M. Fernandez Marugan) и каталонском омбудсману Рафаелу Рибоу ( Rafael Ribó) телеграм саучешћа следеће садржане:

„Дубоко сам потресен трагедијом која се догодила у Вашој земљи. Терористички напади у Барселони представљају безумне злочине против недужних и немоћних људи, као и бруталан удар на људска права и основне цивилизацијске тековине на којима данас почивају савремене државе.

У име запослених у институцији Омбудсмана и моје лично име, примите изразе најдубљег саучешћа.“

Заштитник грађана Зоран Пашалић разговарао је са Екатарином Маринковић и Војином Биљићем, противкандидатима за функцију омбудсмана, које су предложиле парламентарне странке. Сусрет је организован у циљу размене идеја и предлога за унапређење рада институције Заштитника грађана.

Са противкандидатом Милошем Јанковићем, који се налази на функцији заменика заштитника грађана за права лица лишена слободе, Пашалић ће наставити сарадњу у складу са Законом о Заштитнику грађана.

Опширније...Представници Удружења пацијената са болестима јетре – ХРОНОС указали су данас заштитнику грађана Зорану Пашалићу на тешкоће и проблеме са којима се суочавају грађани оболели од Хепатитиса Ц, које додатно оптерећују и недостатак адекватне терапије у лечењу.

Пашалић је мишљења да би Министарство здравља требало активније да учествује у решавању проблема ових пацијената, посебно у поступку набавке терапије. Заштитник грађана ће у наредном периоду посветити посебну пажњу правима пацијената оболелих од Хепатиса Ц, а један од првих корака биће и посредовање у тражењу најефикаснијег решења ових проблема између Министарства здравља и удружења ХРОНОС.

 

Страна 6 од 332