a

Тема Дана

Гост коментатор

Батине, грађани и Срби

Аутор: Саша Јанковић | 27.05.2009. - 05:00

Снимак бруталности над „штићеницима” организације која себе назива Православно-мисионарски духовно-рехабилитациони центар обишао је Србију. Након што је Свети архијерејски синод СПЦ позвао на затварање Центра који се годинама заклањао иза аутономности цркве, Министарство здравља послало инспекторе на терен, а омбудсман поднео кривичну пријаву против организатора и извршитеља насиља, тешко да ће „стручњаци” за лечење болести зависности из Црне Реке моћи да наставе са својим „доброчинством”.

Када се та страна наше данашњице затвори
, не би требало запоставити чињеницу да су насиље према зависницима многи (по блоговима и коментарима вести на интернету, у писмима и мејловима упућеним Заштитнику грађана), оправдавали као метод последњег избора. Већина верује да тортура заиста лечи зависнике и поткрепљује то подацима о раду Центра које сами прикупљају и анализирају. Треба, наравно, схватити очај породица зависника, које се хватају за сламку.

Историја познаје многе начине на које су
дисциплиновани и лечени непослушни и болесни. У Прагу зато постоји и „Музеј тортуре”. И на нашим просторима се учило реду набијањем на колац, развлачењем коњима на четири стране света, чупањем ноктију, лечило се електрошоковима. Али, данас нико не може легализовати зверско батинање себе или свог детета, па макар и у свом очају био уверен да оно служи добру. Колико год да се чини да понекад може бити лек, насиље је ипак сличније болести која се, ако је нелечена, шири, отима нове и нове делове тела, постаје све дрскија док на крају цео организам не поприми њен облик.

Они који верују да не подлежу општељудским
правилима и вредностима, као и да не делимо универзалне слободе, права и њихова нужна ограничења са остатком човечанства ипак могу мирно спавати. Заштитник грађана неће прихватити њихову поделу људског рода на Србе и остатак света, али ће учинити и чини све да се никада не нађу са било које стране батине за коју сматрају да су богомдани да је држе.