a

Иако је у Србији успостављено пре неколико година, у инклузивном образовању још увек не постижемо резулате које очекујемо и којима тежима, изјавила је заменица заштитника грађана за права детета и родну равноправност Гордана Стевановић на конференцији „Инклузивно образовање – пут развоја образовања у Србији“, која се одржава јуче и данас у Београду.

b_300_0_16777215_00_images_20181122_goca.jpegДо таквих закључака Заштитник грађана је дошао израдом Посебног извештаја о услугама додатне подршке деци и ученицима у образовању, коме је претходила анализа података, добијених из 145 локалних самоуправа и 48 школа за образовање ученика са сметњама у развоју.

Извештај показује да су захтеви инклузивног образовања само делимично испуњени, навела је Стевановић и додала да многе школе и даље не испуњавају захтеве за образовање ученика са сметњама у развоју. Подршка се углавном јавља у оквиру бесплатног превоза или оброка, али су многе школе међутим и даље мање или више неприступачне, истакла је Стевановић.

Дводневну конференцију „Инклузивно образовање – пут развоја образовања у Србији“, у Београду су организовали Министарство просвете, науке и технолошког развоја и канцеларија УНИЦЕФ-а у Србији.