a

b_300_0_16777215_00_images_olja_vebinar.jpegУ периоду ванредног стања Заштитник грађана je појачао надзор и продужио рад на готово 24 сата свих седам дана у недељи како би грађани Републике Србије могли да остваре своја права. Број обраћања грађана је вишеструко увећан, тако да је у овом периоду 3673 грађана затражило помоћ телефоном, а 1029 се обратило писаним путем, изјавила је генерална секретарка стручне службе Заштитника грађана Оља Јовичић на вебинару Солидарност током пандемије – одговор цивилног друштва у локалној заједници.

Уочени су проблеми у остваривању људских права на локалу, нагласила је Јовичић и додала да су они били предмет посебног интересовања. Надлежним државним органима иницирана је измена прописа, након чега је омогућено неометано кретање деци и родитељима деце са аутизмом у време забране кретања, као и одржавање личних односа између детета и родитеља са којим дете не живи.

Такође, након иницијативе Заштитника грађана омогућено је кретање лицима која се брину о старима, непокретнима и особама са инвалидитетом током забране кретања, кретање жртвама насиља у време забране кретања ради заштите од насиља.

Све време трајања ванредног стања Заштитник грађана је контролним поступцима „на терену“ вршио проверу услова у којима се налазе грађани, а посебно рањиве групе међу којима су деца, особе са инвалидитетом, Роми, мигранти, као и лица лишена слободе, истакла је Јовичић.