a

b_300_0_16777215_00_images_2020_Ombudsmani_foto.jpegЗаштитник грађана Зоран Пашалић изјавио је да се регионална сарадња балканских омбудсмана показала изузетном важнoм за помоћ грађанима током пандемије вируса Ковид-19 и да су путем ње решени бројни проблеми са којима су се суочавали грађани са простора Балкана.

Пашалић је нагласио да је институција омбудсмана изузетно важна у тешким ситуацијама, каква је актуелна пандемија вируса Ковид-19, и нагласио да се у том периоду знатно повећао број обраћања грађана Србије овој институцији.

Заштитник грађана Републике Србије је нагласио да је ова институција током ванредног стања радила много већим интензитетом како би одговорила на бројне притужбе грађана.

Пашалић је указао и да је истраживање две организације цивилног друштва урађено у априлу прошле године, као и истраживање Тима Уједињених нација за људска права из децембра 2020. године, показало да је Заштитник грађана Републике Србије институција у коју грађани имају највише поверења и којој би се прво обратили да имају неке проблеме.

Пашалић је учествовао на онлајн састанку омбудсмана балканске регије која је организована зарад размене искустава о тренутној ситуацији и искуствима омбудсмана у контексту пандемије и разговора о статусу „Мреже националних омбудсмана балканске регије“.

„Стварање балканске мреже омбудсмана веома је важно за добробит грађана који живе, раде и налазе се на простору Балкана, што се посебно показало корисним током првих дана и месеци пандемије када су се појавила питања транзита грађана“, рекао је Пашалић и посебно се захвалио колегама из Хрватске и Босне и Херцеговине са којима је сарађивао како би се олакшали проблеми грађана у транзиту.

Учесници конференције су се сагласили да је пандемија дефинитно утицала на стање људских права, посебно у областима здравствене заштите, приступа образовању, права на рад, миграције и истакли значај регионалне сарадње.