a

Заштитник грађана затражио је од Града Зајечара да без одлагања успостави услугу личног пратиоца за сву децу са сметњама у развоју у том граду којима је та услуга неопходна, као и да га о поступању по препорукама обавести до почетка школске 2021/2022 године.

У поступку контроле правилности и законитости рада надлежних органа покренутом по притужби хранитељке детета са сметњама у развоју, Заштитник грађана је утврдио да су органи града Зајечара начинили пропуст у раду на штету права деце са сметњама у развоју на додатну помоћ и подршку у образовању јер ни прошле ни првих месеци ове године нису успоставили услугу личног пратиоца за сву деци са сметњама у развоју у том граду.

Заштитник грађана је утврдио и да је Градска управа града Зајечара начинила пропуст у раду на штету права детета са сметњама у развоју на додатну помоћ и подршку у образовању тако што му није обезбедила услугу личног пратиоца и поред мишљења Интерресорне комисије тог града.

Градска управа Зајечара је у изјашњењу Заштитнику грађана навела да је избијање пандемије изазване вирусом Ковид-19 отежало процедуру стварања предуслова за пружање услуге лични пратилац детета, да је створило друге приоритете у раду и да се према мишљењу релевантних фактора тог града не препоручује увођење нове услуге у тренутку док је јавно здравље угрожено.

Заштитник грађана истиче да органи јединица локалне самоуправе и сви други органи, установе и службе имају, према Конвенцији о правима детета, Конвенцији о правима особа са инвалидитетом, закону и подзаконским прописима, утврђену обавезу да детету са сметњама у развоју пруже помоћ и подршку у свакодневном животу, а посебно у образовном процесу.

Квалитетно образовање детета не сме зависити од недостатака или пропуста у раду градских органа, а органи управе су дужни да благовремено, ефикасно и у потпуности предузимају све радње и активности прописане законом како би се деци обезбедили остваривање права на различите услуге, мере и облике помоћи и подршке у образовању, наглашава Заштитник грађана

Заштитник грађана истиче и да постојећа епидемија не сме бити изговор за не предузимање радњи за обезбеђивање подршке у образовању детету са сметњама у развоју јер се права детета не могу ограничавати, као и због тога што је реч о најрањивијој и најосетљивијој категорији коју неблаговремено поступање и штетне последице погађају теже него остале.

panel flajer