a

b_300_0_16777215_00_images_sjenica_06092019.jpegВршилац дужности помоћника генералног секретара Заштитника грађана Јабланка Табаш рекла је данас да се од оснивања институције Заштитнику грађана обратило 120 Сјеничана, као и да је поднето 90 притужби од којих су све окончане.

Посета Сјеници је дванаеста од тринаест планираних посета коју реализујемо у оквиру кампање „Дан Заштитника грађана“. Број пристиглих притужби из Сјенице је мањи у односу на просечан број притужби из других градова и општина у Србији. Управо смо због тога, истакла је Табаш, данас у Сјеници, како би се грађани информисали о остваривању својих права и охрабрили да упуте притужбе на рад органа јавне власти у ситуацији када сматрају да су им права угрожена.

Јабланка Табаш је разговорала са председником општине Сјеница Хазбом Мујовићем и његовим сарадницима о наставку сарадњу у области заштите људских и мањинских права. Састанак је био прилика и да се са представницима локалне самоуправе говори о притужбама грађана које су тог јутра примили  представници стручне службе Заштитника грађана.

b_300_0_16777215_00_images_sjenica_2.jpegТоком дана, вршиоци дужности помоћника генералног секретара Јабланка Табаш и Драгана Грабовица одржале су састанак са представницима јавних предузећа и невладиног сектора и представиле начин рада Заштитника грађана у области заштите људских и мањинских права.

b_300_0_16777215_00_images_20190905NP1.jpegЗаштитник грађана Зоран Пашалић изјавио је данас да су за десет година постојања ове институције имали 352 притужбе грађана из Новог Пазара, што је веома мали број у односу на остали део Србије. Он је у оквиру кампање „Дан Заштитника грађана“ у Новом Пазару након састанка са градоначелником рекао да њихове притужбе нису специфичне и да се највише жале на имовинско правне односе, социјална и економска питања.

b_300_0_16777215_00_images_20190905NP2.jpeg„Ово је прилика да позовем грађане Новог Пазара и ове регије да се обрате Заштитнику грађана писаним или електронским путем, а ми смо надлежни за све случајеве осим судова и правосуђа. Уколико ми нисмо надлежни за неки случај, онда ћемо грађане правовремено, брзо и ефикасно упутити на онај орган ко јесте, и пратити рад те институције по притужби грађана“, рекао је Пашалић.

Он је додао да највише притужби грађана имају из градова који гравитирају Београду, јер су им информације доступније.

b_300_0_16777215_00_images_20190905NP3.jpeg„Даћу вам пример да у Новом Пазару и околини имате најмање пет школа поред магистралних путева, сваки грађанин ће доћи у општину и жалити се на то, јер је то проблем републичког значаја. На овом примеру желим да вам покажем шта је суштина нашег доласка овде, а то је да примимо притужбе и да их са локалном самоуправом решимо, али да и оне проблеме који излазе из ингеренције поставимо као теме“, рекао је заштитник грађана.

Он је истакао да је ова кампања показала да је потпуно другачије када људима „дођете на ноге“, када чујете живу реч и да је то неупоредиво са било којим разговором преко скајпа или другог електронског уређаја.

Такође је додао да ће ускоро у овом граду организовати јавну трибину на којој ће грађанима објаснити функцију и овлашћења институције Заштитника грађана.

Градоначелник Новог Пазара Нихат Бишевац рекао је да је заштитника грађана упознао са проблемима грађана и о сарадњи локалних и републичких институција.

b_300_0_16777215_00_images_20190905NP4.jpeg„Разговарали смо и о националној заступљености грађана у одређеним републичким институцијама. Наш циљ је да Градска управа са Заштитником грађана проблеме грађана сагледава и решава у складу са законом гарантованим правима“, рекао је Нихат Бишевац.

Заштитник грађана је у току посете Новом Пазару данас разговарао и са представницима невладиног сектора из тог града.

Републички омбудсман у оквиру акције „Дани омбудсмана“ обилази 13 локалних самоуправа. Посете се реализују у оквиру пројекта Повећање доступности Заштитника грађана грађанима који живе у унутрашњости Србије. Пројекат спроводи Заштитник грађана Републике Србије уз финансијску подршку амбасаде Републике Бугарске у Србији.

Заштитник грађана Зоран Пашалић оценио је данас у Новом Пазару да је положај националних мањина у Србији добар када су у питању закони, али да некада за решење појединих проблема треба више времена.

b_300_0_16777215_00_images_20190904Nacsav.jpegОн је приликом трећег кварталног састанка с председницима националних савета националних мањина рекао да се мањине у Србији највише жале на законска права употребе матерњег језика, писма и образовања.

„Знате да смо исправили проблем око уписивања држављанства у путне исправе за представнике националних мањина. Када нам се представници мањина пожале, ми том проблему приступамо крајње озбиљно и у највећем броју случајева га решимо“, рекао је Зоран Пашалић.

Председница Бошњачког националног вијећа (БНВ) Јасмина Цурић рекла је да ће, као домаћин скупа, Пашалићу указати на бројне нагомилане нерешене проблеме Бошњака.

Заштитник грађана Зоран Пашалић разговарао је данас са државним секретаром и секретаром Министарства одбране, Бојаном Јоцићем и Зораном Лазићем, као и са представницима Удружења војних бескућника и станара хотела Бристол, Владом Ђукићем и Миодрагом Куљанином, о егзистенцијалним проблемима који тиште станаре хотела Бристол.

Недопустиво је да станари хотела Бристол немају струју и да живе у условима непримереним данашњици. Тражим да се питање снабдевања електричном енергијом у хотелу Бристол најхитније реши, нагласио је Пашалић и додао да ће Заштитник грађана пратити поступање Министарства одбране по препорукама које су овом државном органу упућене крајем јула ове године.

Данашњи састанак први је у низу планираних састанака са представницима Министарства одбране, Удружења војних бескућника и станара хотела Бристол, који је одржан на иницијативу Заштитника грађана. Циљ састанака је да покрене дијалог две стране о најважнијим проблемима станара хотела Бристол и обезбеди достојанствене услов за живот.

b_300_0_16777215_00_images_20190830Otvorenavrata.jpegДвадесет грађана се обратило данас заштитнику грађана Зорану Пашалићу у оквиру редовне месечне активности институције „Отворена врата“, како би му лично пренели своје незадовољство радом органа јавне власти и због повреде њихових законима загарантованих права. Током разговора са заштитником грађана, грађани су се данас жалили на повреду социо-економских права, права по основу рада, права на дом, као и због неспровођења одлуке о рушењу бесправно подигнутих објеката.

Заштитник грађана је овај непосредан начин комуникације са грађанима иницирао како би се лично уверио која права се најтеже остварују пред органима јавне управе. Кампања институције „Отворена врата“ показала се потребном, јер је за непуне две године више од две хиљаде грађана је затражило разговор са заштитником грађана Зораном Пашалићем.

b_300_0_16777215_00_images_20190829Zrenjanin.jpegЧаст ми је да данас отворим манифестацију „Дан Мађарске“ у Зрењанину. Србија је пример не само у Европи, већ и у свету, која је најбоље заштитила своје националне мањине. 23 националне мањине у Србији чине оно чиме Србија може да се поноси. Институција Заштитника грађана стално инсистира на афирмацији националних мањина, те овом приликом желим да најавим један пројекат, Музеј националних мањина, где ће се приказати колико су припадници националних заједница, што појединачно, што у целини, допринели не само економски, већ и културном, политичком и сваком развоју државе чији су грађани.

Овим речима је заштитник грађана Зоран Пашалић отворио јуче манифестацију „Дан Мађарске”, која се по трећи пут одржава у Зрењанину.

О сарадњи Града Зрењанина са нашим северним суседима говорио је градоначелник Чедомир Јањић.

– Добро је познато да Зрењанин и овај део наше земље традиционално сарађује са више градова у Мађарској: са Бекешчабом, а од недавно и Морахаломом, где је пре пар месеци отворен Српски културни центар „Коло”, у ком ће следеће године наш Град бити домаћин, рекао је градоначелник Зрењанина.

„Дан Мађарске“ је привредно-туристичка, културно-уметничка и гастро промоција Републике Мађарске у Зрењанину, са циљем јачања прекограничне сарадње на пољу европских пројеката, као и неговање добрих односа двеју земаља.

Страна 5 од 413